دمای مناسب ، رطوبت ، گردش هوا ، تهویه ، اتیلن و گوجه فرنگی بالغ برای رسیدن لازم است:

محدوده دما برای رسیدن: 64 تا 70 درجه فارنهایت (18 تا 21 درجه سانتی گراد)
رطوبت برای رسیدن و ذخیره سازی: 85 - 95 R RH (90 ideal ایده آل)
گردش هوا: برای تامین دمای یکنواخت پالپ در سراسر اتاق رسیدن کافی است.
تهویه: از تهویه "جریان از طریق" یا اتاق تهویه 10-20 دقیقه هر 12 ساعت (دستی یا توسط فن خودکار) استفاده کنید. نمودار ما از "جریان از طریق تهویه" ، که برای خروج مداوم دی اکسید کربن از اتاق رسیدن و معرفی هوای تازه و در نتیجه رسیدن یکنواخت تر طراحی شده است ، در این پیوند قابل مشاهده است: "نمودار جریان پیشنهاد شده". همچنین نحوه محاسبه اندازه فن برای هر اتاق را توضیح می دهد. متر CO2 برای نظارت و به طور خودکار تهویه را فعال می کند.
اتیلن: مقدار ppm 100-150 را تا رسیدن به "شکن" یا مرحله 2+ حفظ کنید ، معمولاً 24-36 ساعت (بسته به دما و بلوغ). گاهی اوقات سطح اتیلن را اندازه گیری کنید تا از ppm کافی اطمینان حاصل کنید.
گوجه فرنگی بالغ: گوجه فرنگی سبز بالغ پس از برداشت به همان شیوه ای که روی گیاه انجام می شود ، به دلیل منبع خارجی اتیلن در اتاق رسیدن که باعث می شود میوه اتیلن خود را آزاد کند ، می رسد. با این حال ، گوجه فرنگی نابالغ به طور نامنظم به اتیلن خارجی پاسخ می دهد و احتمالاً منجر به کیفیت پایین یا تاخیر در رسیدن می شود. میوه برداشت کنید یا فقط میوه بالغ دریافت کنید.

گوجه فرنگی را در اسرع وقت رسیده کنید:
در صورت امکان ، از "نگه داشتن" و تاخیر در رسیدن بپرهیزید. وقتی اتیلن خارجی بلافاصله پس از برداشت مورد استفاده قرار گیرد ، گوجه فرنگی بهترین واکنش را خواهد داد و به طور یکنواخت می رسد. به طور متوسط ​​، میوه رسیده در دمای 64 تا 70 درجه فارنهایت تا مرحله شکستن می تواند بیش از دو هفته در دمای 55 درجه فارنهایت (12.5 درجه سانتی گراد) ذخیره شود تا به رنگ قرمز کامل (مرحله شماره 6) برسد.

به طور منظم دمای پالپ (حداقل دو بار در روز) از هر بار گوجه فرنگی را اندازه گیری کنید و هنگام رسیدن به این قرائت ها مراجعه کنید.

دمای خمیر را همیشه در محدوده صحیح نگه دارید:
بزرگترین علت گوجه فرنگی که از نظر طعم و کیفیت خرده فروشی از دست می دهد سرد است. هنگامی که دمای خمیر گوجه فرنگی از محدوده دمای مناسب خارج می شود ، آسیب داخلی منجر به کاهش طعم می شود. بنابراین ، اطمینان از این که دمای خمیر در همه زمان ها و در تمام مراحل رسیدن بالاتر از 55 درجه فارنهایت است ، بسیار مهم است. هنگام حمل گوجه فرنگی در بارهای مخلوط در دمای هوا کمتر از 55 درجه فارنهایت ، از نوعی محافظ مانند روکش پالت عایق یا پلاستیکی برای نگه داشتن گرمای میوه استفاده کنید.

تجهیزات را اغلب چک کنید و اتاقهای آزمایش را از نظر نشت هوا حداقل سالی یکبار دود کنید.

 



یک منبع عالی برای اطلاعات بیشتر پس از برداشت گوجه فرنگی ، دانشگاه کالیفرنیا در دیویس یا دانشگاه فلوریدا است.

 این توصیه ها از منابع متنوع برای استفاده توسط مشتریان اتیکس جمع آوری شده است. در حالی که ما تلاش زیادی برای ارائه تکنیک های دقیق و جاری رسیده انجام داده ایم ، اتیکس هیچ گونه ضمانتی در مورد این توصیه ها و یا کاربرد چنین اطلاعاتی در عملیات رسیدن خاص نمی دهد. لطفاً توجه داشته باشید که ما این توصیه ها را به عنوان جایگزینی برای متخصصان رسیدن فنی ارائه نمی دهیم. در صورت داشتن مشکلات رسیدن یا شروع برنامه رسیدن ، پیشنهاد می کنیم با متخصصان مشورت کنید.