درمان دخانیات با ژنراتورهای ما

 اتیلن ، یک هورمون گیاهی طبیعی قوی که به عنوان یک محرک برای تسریع در درمان برگ های توتون عمل می کند. اتیلن تولید شده در اولین مرحله زرد شدن (معمولاً به مدت 24 ساعت) به هوای واحد پخت تخلیه می شود. ژنراتور هیچ گونه بقایایی روی برگهای خشک شده باقی نمی گذارد. تنباکو ساقه پایین را می توان به اندازه برگ ساقه فوقانی کمک کرد.

از این ژنراتور می توان به طور ماثر در محصول آسان پخت یا معمولی و همچنین در محصولات سخت درمان کرد. (برای درمان محصولات مرطوب ، دارای تنش خشکی یا کود بیش از حد ، بخش آب و هوا و شرایط محصول را ببینید).

اتیلن تولید شده توسط ژنراتور باعث تسریع کل فرآیند پخت ، از جمله زرد شدن ، پژمردگی (فلاپ شدن) و خشک شدن برگ و ساقه می شود. هنگام استفاده از ژنراتور بسیار مهم است که مراقب باشید بیش از حد رنگ نشود یا اجازه ندهید که دما در دمای بالا بیش از حد طولانی بماند قبل از اتمام عمل. اگر تنظیمات لازم در برنامه پخت نباشد ، ممکن است تنباکو تیره یا مایل به قرمز ایجاد شود. (به بخش "نکاتی در مورد حداکثر استفاده از ژنراتور خود" مراجعه کنید).

دخانیات که با اتیکس به درستی پخت می شوند دارای ته سبز کمتر ، الیاف سبز و سایر رنگهای غیر رنگی هستند. دخانیات اتیکس معمولاً درجه بالاتری دارند و قیمت بالاتری را به همراه دارند. استفاده از اتیکس می تواند تا 32 ساعت زمان پخت را کاهش دهد ، هزینه های انرژی را کاهش داده و امکان استفاده مجدد زودتر از سیستم پخت را فراهم کند.

هنگامی که لازم است تنباکو رسیده ، زرد و سبز بالغ (یا انواع جداگانه با ویژگی های مختلف پخت) با هم درمان شوند ، ژنراتور به تضمین رنگ یکنواخت تر در طول درمان کمک می کند.

نحوه استفاده از اتیکس با ژنراتور درمان دخانیات


توجه: فقط برگهای بالغ را برداشت کنید
نصب ژنراتور برای عمل آوری فله (نمودار را در سمت راست ببینید) قرار دادن ژنراتور و شیلنگ اتیلن



الف. کوره در انتها: سوراخی 5/8 ″ - 3/4 اینچی را از طریق کف اتاق کوره نزدیک کوره ایجاد کنید. لوله را به ژنراتور پیچ کنید و ژنراتور را در کف اتاق کوره کنار سوراخ قرار دهید. انتهای لوله را خم کرده و نوک را از طریق سوراخ وارد جریان هوا کنید. لوله را طوری قرار دهید که نوک آن با جریان هوا اشاره کند.



ب کوره در مرکز: سوراخی 5/8 3 - 3/4 اینچی را در کف یا مجرای هوا در نقطه ای ایجاد کنید که جریان هوا به طور مساوی بین اتاق ها تقسیم شود. لوله را به ژنراتور پیچ کنید و ژنراتور را در کف اتاق کوره کنار سوراخ قرار دهید. اجازه دهید لوله با جریان هوا به سمت پایین خم شود.



ج UP-DRAFT FAN UNIT: سوراخ 5/8 ″-3/4 اینچ را از کف در نزدیک کوره ایجاد کنید. لوله را به ژنراتور پیچ کنید و ژنراتور را در کف اتاق کوره کنار سوراخ قرار دهید. نوک لوله را از طریق سوراخ وارد جریان هوا کنید. لوله را طوری قرار دهید که نوک جریان هوا را نشان دهد.

 
 

 

 

 

 

حذف ژنراتور در پایان دوره درمان .
توجه: جعبه بسته بندی را برای ذخیره در طول فصل خارج از فصل ذخیره کنید

    اگر تنباکو دارای آب سطحی بر روی برگهای شبنم یا باران است قبل از استفاده از ژنراتور آن را بردارید.
    هنگام آماده شدن برای استفاده از ژنراتور ، تمام درها و دریچه ها را محکم ببندید تا اتیلن را تا آنجا که ممکن است نگه دارید. واحد پخت باید محکم بسته شود.
    برای بهترین نتیجه ، مشعل ها را خاموش کرده یا دمای بسیار پایین را تنظیم کنید. در صورت امکان ، دمای خشک لامپ را از 70 تا 90 درجه فارنهایت حفظ کنید تا در گردش هوا ، فن را (در صورت وجود) روشن کنید.
    در صورت استفاده ژنراتور و لوله را در موقعیت مناسب قرار دهید. به پریز برق مناسب 120 VAC وصل شده وصل کنید. مخزن ژنراتور را با اتیکس ، درب بسته را پر کنید (بیش از حد پر نکنید ؛ ظرفیت مخزن 2.7 کوارت است). سوئیچ ژنراتور را به وضعیت "ON" تبدیل کنید و میزان جریان (2 تا 4 کوارت در 24 ساعت) را نسبت به تنباکو و وضعیت واحد پخت انتخاب کنید. توجه: یک بطری اتیکس را بالای ژنراتور وارونه نکنید!
    در پایان دوره درمان ، ژنراتور را بردارید و فرآیند زرد شدن را تکمیل کنید ، دمای مشعل و دمپرها را طبق معمول تنظیم کنید.
    مهم است که پس از درمان ، درمان را به طور منظم بررسی کنید. به طور معمول تمام مراحل درمان تسریع می شود و تقریباً همیشه لازم است دمای درمان سریعتر از برگهای درمان نشده افزایش یابد. هنگامی که دمای تنباکو تحت درمان با سرعت مناسب افزایش نمی یابد ، بیش از حد رنگ آمیزی می شود ، ممکن است برگ قهوه ای یا قرمز مایل به قرمز شود.
    میزان تنفس در برگها افزایش می یابد. هنگام زرد شدن و خشک شدن برگ ، ممکن است آب بیش از حد معمول از برگ خارج شود. این طبیعی است.

نکاتی در مورد خارج کردن بیشتر از ژنراتور خود

    دستورالعمل های اساسی پیشنهادی را دنبال کنید.
    رنگ آمیزی ، پژمردگی و تمام شرایط حین درمان را با دقت بیشتری نسبت به زمان عدم استفاده از ژنراتور مشاهده کنید
    برنامه پخت خود را در صورت لزوم تنظیم کنید تا با پیشرفت درمان ، تغییرات برگ را دنبال کنید یا حتی پیش بینی کنید.
    درمان دخانیات یک هنر بیش از یک علم دقیق است: از قضاوت و عقل سلیم خود استفاده کنید.

تنظیم شرایط غیر عادی محصول یا شرایط آب و هوایی
ژنراتور به درستی مورد استفاده قرار می گیرد و در هر نوع محصول تحت شرایط مختلف آب و هوایی موثر است.

    سال خشک (خشکسالی) دخانیات: سخت به زرد ، رطوبت کم-از یک تا چهار چهارم اضافی اتیکس استفاده کنید